Ca să faci cadoul perfect nu trebuie să fii dăruit cu vreun talent anume

Cadourile sunt o afacere complicată. Implică bani, implică iluzii, relații și, desigur, oameni. Apele turbulent navigabile ale speranțelor și imaginilor despre sine, despre celălalt și despre conexiunea dintre cele două persoane fac, zilnic, multe victime. Și, cum deseori se întâmplă, dificultatea ia naștere nicăieri altundeva decât în mintea noastră. Psihologia și statisticile ne spun, răspicat, că dacă nu am lăsa fanteziile și speculațiile să ne mănânce din timp și din buget am oferi, logic, firesc și  cadouri minunate și minunat de bine-primite.

Căci, oamenii, predominant, vor:

  • să primească ce le este necesar sau ce își doresc.
  • să primească ce au spus că își doresc.
  • să primească ceva ce pot folosi, eventual cu ușurință, eventual pentru o perioadă îndelungată de timp, ceva ce le poate oferi o satisfacție simplă și lipsită de efort sau controverse.
  • să primească ceva ce le arată că celălalt chiar ascultă, înțelege și apreciază cum și ceea ce sunt.
  • să primească – acolo unde proximitatea relației o permite – un voucher sau un bilet către o experiență, nu neapărat un obiect.

           

 

Deloc neimportant, oamenii par să fie receptivi și la dimensiunea de sinceritate a unui cadou, la puritatea intențiilor și dorința naturală de a face un cadou frumos pe care o pot sesiza din partea celuilalt. Puritatea sentimentelor exprimată prin alegeri inteligente ale unui cadou, in funcție de personalitatea și stilul de viață al celui căruia îi este oferit, va fi cu atât mai apreciată și va crea o conexiune și mai stransă între cel care oferă și cel care primește.

Alegeți să oferiți cadouri simple, dar însemnate prin ceea ce reprezintă, faceți din cadou un simbol, nu oferiți așteptări, oferiți legături. Așa cum spunea celebrul creator al săpunurilor organice Dr. Bronner’s – Emanuel Bronner – “WE ARE ALL ONE, OR NON!”.  Ne unesc emoții, credințe, sentimente.

Aceste caracteristici ale cadoului potrivit sunt specifice relațiilor definite de afecțiune și respect, după cum sunt – majoritar – toate cele în care ne-am dori să fim implicați. În sens larg, la nivel de societate, cadourile – inclusiv din perspectiva evoluției noastre ca specie – au și un rol de expresie și facilitator al naturii noastre gregare, de admitere a realității că nu am reuși multe singuri, fără ajutorul celor cărora alegem, uneori, să le arătăm recunoștința.

În funcție de personalitatea fiecăruia și de distanța de simpatie față de fiecare dintre destinatari, mai mercantile sau mai sentimentale, cadourile nu sunt, aflăm, apanajul omului.